Przez długi czas nie było wątpliwości, że długie ramiona są najlepszym ulepszeniem sprzętu.
Ale potem wydarzyły się dwie rzeczy... Jeep stworzył JK Wrangler Unlimited 4-Door, a Metalcloak wszedł na rynek zawieszeń z naszym opatentowanym przegubem Duroflex i amortyzatorami 6Pak... i przewaga długiego ramienia w Jeepie JK Wrangler nie była już oczywista.
Ilość elastyczności, jaką osiągnęliśmy dzięki naszemu dobrze udokumentowanemu 3,5-calowemu zawieszeniu Game-Changer, była znacznie lepsza niż w przypadku jakiegokolwiek produkcyjnego systemu długiego ramienia, z którym testowaliśmy.
Ale co z większymi liftami... z pewnością długie ramiona są lepsze dla zestawu 4,5„ lub 5,5”, prawda?
Cóż, nie do końca. Kiedy wypuściliśmy 4,5-calowe i 5,5-calowe zawieszenie dla JK, nie było to długie ramię... ale standardowe przykręcane zawieszenie dla JK Wrangler z opuszczanymi wspornikami z przodu i z tyłu, które zapewniały odpowiednią geometrię dla naszych charakterystycznych osiągów na drodze i w terenie.
Po raz kolejny długie ramię nie było potrzebne. Kiedy w końcu wypuściliśmy długie ramię dla JK Wrangler, była to hybryda z długimi przednimi ramionami, ale tylnymi środkowymi ramionami wykorzystującymi nasz wspornik DB3 Drop Bracket.
Ponownie, długie tylne ramię nie było potrzebne, aby uzyskać pełną elastyczność.
Dlaczego więc, po tylu latach, w końcu mamy pełne zestawy długich wahaczy przednich i tylnych do Jeepa JK Wrangler, JL Wrangler i JT Gladiator?
Ponieważ po prostu działają o wiele lepiej. Jeśli nasze zestawy środkowych ramion są niesamowite na drodze i w terenie, czy możesz sobie wyobrazić, o ile lepsze są nasze zestawy długich ramion?
Jedyną wadą długiego ramienia jest instalacja... mimo że WSZYSTKIE nasze zestawy są przykręcane... tak, przykręcane... bez spawania wsporników... wymaga to odcięcia i oczyszczenia wsporników fabrycznych. Jest to w zasadzie trwała zmiana... a jeśli nie masz umiejętności, aby zrobić to samemu, zlecenie tego komuś innemu może kosztować niezły grosz.
Ale... człowieku... kiedy to zrobisz, będziesz miał najlepsze możliwe osiągi dla swojego Jeepa... niezależnie od tego, czy lubisz bombardować pustynię, czy czołgać się po skałach Rubicon... zdobywać rowery, czy jeździć po autostradzie.... Zestawy Long Arm z przegubami Duroflex i cewkami True Dual Rate są naprawdę najlepszą opcją dla Twojego pojazdu.
Do zobaczenia na szlakach, przyjaciele.